Sabtu, Julai 16, 2011

anak anak yg nakal..

Selama nie dino yang ku panggil dina dan dina ku panggil dino. Hamster aku yg mati hr tu dina.. bukan si dino. Yg buat aku perasan pasal hal tu gara gara malam tadi.

Aku telah mengasingkan sekor syrian spesis bulu tebal tu sbb aku fikir dia sakit. Pastu malam tadi aku rasa kesian pulak sbb dia majn sorang sorang. Jadi aku masukkan balik dia dalam sangkar bersama dengan syrian yg lain..

Masuj je dalam sangkar terus hamster tu terkam si shasya dan aku tengok mcm pelik jew perlakuan si shasya. Dina dok diam dengan kaki terkangkang dan ekor ke atas.

Hamster yg aku asingkan tu terus menerkam dina dan terus....... kitorg terkejut.. rupanya dina tu adalah dino. Mereka mengawan... rupanya selama nie kami tertukar nama sbb x pandai nak bezakan jantina hamster nie.

Apa yg berlaku pagi tadi.. izu kejot aku dr tido sambil cuak menyatakan johan dan shasya takda dalam sangkar. Rupanya diorh berjaya melepaskan diri. Jenuh kami berkejar2 menangkap si dha ekor tu. Nasib baik diorg x kemana mana.. berlegar legar salam rumah aje. Akhirnya lepas bergelut mengejar.. hamster berjaya di letak kembali dalam sangkar.

Sebenarnya seronok bela hamster nie. Ibarat terapi bg aku. Bila balik keje tengah penat aku hadap hamster tu. Gelak sendiri mengadap telatahnya. Terima kasih izzu sebab sudi ikut kerenah aku. X sabar nak beli hamster br.. ganti yg mati hr tu..

Rip dina...
Published with Blogger-droid v1.7.2

Tiada ulasan:

Catat Ulasan